Microsoft Office 2010 Home and Business Overview
Office suite အမျိုးမျိုးရှိသည့်အနက် Microsoft Office သည်အိမ်နှင့်စီးပွားရေးအတွက်စာရွက်စာတမ်းအမျိုးမျိုးကိုင်
တွယ်ရန်ယုံကြည်စိတ်ချရဆုံးနှင့်ပရော်ဖက်ရှင်နယ်ဝန်းကျင်တစ်ခုဖြစ်သည်။ လျှောက်လွှာ၏ဖဲကြိုးအခြေပြုအသုံးပြုသူမျက်နှာပြင်သည်
အသုံးပြုသူများကိုအခြေခံလုပ်ငန်းများအားလုံးကိုလွယ်ကူစွာလုပ်ဆောင်ရန်လွယ်ကူစေသည်။ ပို၍ ပင်စိတ်ချရသောပတ်ဝန်းကျင်ဖြစ်
စေရန်အတွက် interface တိုးမြှင့်မှုအမျိုးမျိုးပြုလုပ်သည်။ ၎င်းသည်စာရွက်စာတမ်းများကိုလွယ်ကူစွာကိုင်တွယ်ရန်ကိရိယာများ
နှင့်ရွေးချယ်စရာများအားလုံးကိုထောက်ပံ့ပေးသောအလွန်ပေါ့ပါးသောကုန်ထုတ်စွမ်းအားဖြစ်သည်။ ထို့အပြင်၎င်းသည်ပတ်ဝန်းကျင်
တစ်ခုလုံးကိုသင်လိုအပ်သည့်အတိုင်းပြုပြင်ရန်လုံလောက်သောပြောင်းလွယ်ပြင်လွယ်ဖြစ်သည်။
MS Office 2010 တွင် MS Word, MS Excel, MS PowerPoint, MS Access, MS OneNote စသည်တို့ပါ ၀ င်
သည်။ ၎င်းတွင်တိုးချဲ့ထားသည့်ဖိုင်အမျိုးအစားများကိုကျယ်ကျယ်ပြန့်ပြန့်ထောက်ပံ့မှုလည်းပါဝင်သောကြောင့်အခြားစာရွက်စာတမ်းပုံစံ
များအတွက်မည်သည့်ထပ်ဆောင်း application ကိုမဆိုလိုအပ်သည်။ Co-authoring feature သည်အသုံးပြုသူအားတစ်
ချိန်တည်းတွင်အတူတူစာရွက်စာတမ်းတစ်ခုပေါ်တွင်အတူတကွပူးပေါင်းလုပ်ဆောင်နိုင်စေသည်။ အသုံးပြုသူများစွာနှင့်စာရွက်စာတမ်း
များကိုတစ်ပြိုင်နက်တည်းတည်းတည်းဖြတ်ပါ။ စာရွက်စာတမ်းများကိုပိုမိုလုံခြုံအောင်ပြုလုပ်ရန်နှင့် ၀ င်ရောက်မှုအဆင့်အတန်းများ
ကိုသတ်မှတ်ရန်အတွက်ဤဖြန့်ချိရာတွင်လုံခြုံရေးတိုးမြှင့်မှုအမျိုးမျိုးပြုလုပ်ထားသည်။ များစွာသောထည့်သွင်းထားသောတင်းပလိတ်
များဖြင့်ရင်သပ်ရှုမောဖွယ်ကောင်းသောတင်ဆက်မှုများကိုဖန်တီးပါ။ ယေဘူယျအားဖြင့်၎င်းသည်စွမ်းအားအရှိဆုံးနှင့်ယုံကြည်စိတ်ချရ
သောထုတ်လုပ်နိုင်သောဖြေရှင်းချက်ဖြစ်သည်။
Among a wide range of office suites, Microsoft Office is the most reliable and professional environment to deal all the kind of documents for home and business. The ribbon-based user interface of the application makes it easier for the users to perform all the basic operations. Various interface enhancements are also made to make it even more reliable environment. It is a very lightweight productivity solution which provides all the tools and options to handle the documents with ease. In addition, it is flexible enough to configure the whole environment as you need.
MS Office 2010 includes MS Word, MS Excel, MS PowerPoint, MS Access, MS OneNote etc. Also, it includes an extensive support for extended file formats so you don’t need any additional application for other document formats. The Co-authoring feature enables the user to collaborate and work on the same document at the same time. Share documents with multiple users and edit the documents simultaneously. Different security enhancements are also made in this release to make the documents even more secure and specify the access levels. Create stunning presentations with numerous built-in templates, manage spreadsheets, and handle other documents with fewer efforts. All in all, it is the most powerful and reliable productive solution.
Features of Microsoft Office 2010 Home and Business
Some of the remarkable features of Microsoft Office 2010 Home and Business are:
- Lightweight and powerful productivity suite
- Simple and easily understandable ribbon-based user interface
- Backstage view for documents management commands
- Includes MS Word, MS PowerPoint, MS Excel, MS Access, and OneNote
- Collaboration features for sharing and working simultaneously on single application
- Graphing features and various security enhancements and new features
- Support for extended file formats and Protected View
- Numerous other powerful features
System Requirements for Microsoft Office 2010 Home and Business
Before you download Microsoft Office 2010 Home and Business, make sure that your system meets the given requirements.
- Operating System: Windows 10/8/7
- Free Hard Disk Space: 3 GB of minimum free disk space required
- Installed Memory: 1 GB of minimum RAM required
- Processor: Intel Dual Core Processor or higher
- Developer: Microsoft
No comments:
Post a Comment